4# Zasady liczenia punktów i wyłaniania zwycięzcy meczu
- Co tydzień w aplikacji ligowej Life Masters następuje dobieranie w pary zawodników w celu rozegrania meczu.
- Zawodnicy rozgrywają ze sobą mecz na poziomie wszystkich konkurencji, które występują w danym poziomie ligi Life Masters. W każdej konkurencji można wygrać, przegrać lub zremisować. O wygranej w meczu decyduje większa ilość wygranych konkurencji.
- Przykładowo w 10 lidze zmierzyli się ze sobą Zawodnik A oraz Zawodnik B.
- W pierwszej konkurencji Zawodnik A zdobył 5 punktów, Zawodnik B tylko 3 punkty. Tę konkurencję wygrał zawodnik A.
- W drugiej konkurencji Zawodnik A zdobył 15 punktów, a Zawodnik B 17 punktów. Tę konkurencję wygrał zawodnik B.
- W trzeciej konkurencji Zawodnik A zdobył 3 punkty, a Zawodnik B 7 punktów. Tę konkurencję wygrał zawodnik B.
- Bilans konkurencji jest następujący: Zawodnik A wygrał 1 konkurencję, Zawodnik B wygrał 2 konkurencję. Zatem zwycięzcą meczu jest zawodnik B - to ten zawodnik dostaje 2 punkty w tabeli.
Wszystkie konkurencje i czynności ligowe mają na celu promowanie zdrowia i rozwoju wszystkich zawodników. Oto dokładne wyjaśnienie poszczególnych konkurencji oraz czynności.
5# Opis zasad poszczególnych konkurencji i czynności w lidze
Konkurencja 1 - Czynności co najmniej raz na tydzień
W tej konkurencji zaznaczasz, które z czynności śledzonych w tej konkurencji udało Ci się wykonać w aktualnym tygodniu, a które nie. Za każdą rzecz, którą udało Ci się zrobić dostajesz 1 punkt. Nie liczy się to ile razy w ciągu tygodnia wykonałeś daną czynność (np. Czy to był jeden trening siłowy w tygodniu, czy trzy treningi) - wystarczy, że wykonałeś daną czynność raz w całym tygodniu, żeby dostać punkt w tej konkurencji. Zatem nawet jeśli Ty zrobiłeś trzy treningi siłowe w danym tygodniu, a Twój przeciwnik zrobił tylko jeden taki trening, to i tak dostajecie za tą czynność po 1 punkcie. Stawiamy na regularność ponad intensywność.
Za wykonanie każdej czynności, która jest wyszczególniona w danym poziomie ligi Life Masters każdy zawodnik może zdobyć 1 punkt. Przykładowo w lidze 10tej w tej konkurencji widnieje 7 czynności - można zatem zdobyć maksymalnie 7 punktów przez cały tydzień. Tę konkurencję wygrywa ten zawodnik, który oznaczy wykonanie większej ilości czynności w danym tygodniu, czyli zdobył więcej punktów.
Oto omówienie wszystkich czynności w tej konkurencji:
- Czy spałeś co najmniej 7.5h - zaznacz tę czynność jako ukończoną, jeśli chociaż raz w danym tygodniu spałeś przez 7.5h lub dłużej. Umieściliśmy tę czynność w naszej lidze, bo sen jest niezwykle ważny dla zdrowia i warto regularnie się wysypiać.
- Trening siłowy. To wszelkie ćwiczenia związane z podnoszeniem ciężarów lub własnej masy ciała (pompki, brzuszki, przysiady itp.). To obowiązkowa czynność jeśli myślisz o długim i zdrowym życiu. Z wiekiem mamy tendencję do tracenia masy mięśniowej i masy kostnej - trening siłowy (nawet krótki) skutecznie temu zapobiega - ma też właściwości spowalniające procesy starzenia. Oznacz tą czynność jako ukończoną jeśli chociaż raz w tygodniu miałeś choćby krótki trening siłowy. Liczymy jednak tylko intencjonalny trening - nie zaznaczaj tej czynności jako ukończonej jeśli np. nosiłeś jakiś ciężki przedmiot w ciągu dnia.
- Czy poznałeś jakąś nową osobę? Relacje z ludźmi są jedną z najważniejszych rzeczy, które wpływają na nasze poczucie szczęścia. Nawet przypadkowe konwersacje z obcymi ludźmi zwiększają nasze poczucie szczęścia - dlatego umieściliśmy tą czynność w naszej lidze. Uznaj zaznacz ten punkt jeśli w danym tygodniu miałeś okazję porozmawiać chociaż raz z jakąś nową osobą i nawzajem poznaliście swoje imiona. Nie liczą się natomiast codzienne grzecznościowe wymiany zdań np. z pracownikami różnych punktów usługowych jeśli nie mieliście okazji nawzajem się sobie przedstawić.
- Spotkanie ze znajomym. Spotkania towarzyskie są jedną z rzeczy, które dają nam najwięcej szczęścia. Niestety najczęściej wymagają umówienia się i zaplanowania, dlatego coraz częściej przegrywają z oglądaniem seriali czy przeglądaniem social mediów. Dlatego ten punkt umieściliśmy w naszej lidze. Zaznacz tą czynność jako ukończoną jeśli chociaż raz w tygodniu umówiłeś się na spotkanie ze znajomym lub znajomymi, którzy nie są Twoimi domownikami. Ważne: Liczy się tylko umówione spotkanie. Jeśli np. Codziennie chodzisz do pracy albo na jakieś zajęcia i tam spotykasz się z ludźmi, ale poza pracą lub zajęciami się z nimi nie widujesz, to nie oznaczaj tej czynności za wykonaną.
- Czy powiedziałeś komuś o lidze Life Masters? Udział w naszej lidze jest jednym z najlepszych sposobów na to, żeby bez trudu motywować się do korzystnych rzeczy, które normalnie nie przychodzą nam z łatwością. Do tego promowanie naszej ligi i granie w niej wspólnie ze znajomymi działa korzystnie dla wszystkich. Wyobraź sobie jak zdrowe byłoby nasze społeczeństwo, gdyby każdy angażował się w grę w naszej lidze! Dlatego gorąco zachęcamy do promowania tej inicjatywy! Zaznacz tą czynność jako ukończoną jeśli chociaż raz w tym tygodniu powiedziałeś komuś o naszej lidze osobiście, opublikowałeś gdzieś link polecający naszą ligę, lub wysłałeś informacje o lidze chociaż jednej osobie w prywatnej wiadomości.
- Czy zapisał się ktoś do Life Masters z Twojego polecenia? Tutaj dostajesz punkt za każdą osobę, która zapisała się do ligi Life Masters z Twojego polecenia. Swój indywidualny link polecający znajdziesz logując się do naszej aplikacji, a następnie klikając w Liga/Moje postępy.
- Wysiłek aerobowy. Ruch to zdrowie, a wysiłek aerobowy to jedna z podstawowych form ruchu, która bardzo pozytywnie wpływa na Twoje zdrowie. Dlatego umieściliśmy ten punkt w naszej lidze. Zaznacz tą czynność jako ukończoną jeśli chociaż raz w tym tygodniu miałeś intencjonalny wysiłek aerobowy tzn. uprawiałeś jakiś sport lub np. poszedłeś pobiegać. Nie oznaczaj tej czynności jako ukończoną jeśli Twój wysiłek aerobowy był przypadkowy - np. musiałeś pobiec za autobusem.
- Wysiłek interwałowy. Ten rodzaj wysiłku to jeden z najlepszych sposobów na szybkie poprawienie swojej kondycji. Polega na zmiennym tempie treningu np. 40 sekundach truchtu i 20 sekundach sprintu. Treningiem interwałowym zwiększysz swoją wydolność szybciej niż samym treningiem aerobowym - dlatego umieściliśmy tą czynność w naszej lidze. Oznacz ten punkt jako ukończony jeśli chociaż raz w tym tygodniu miałeś okazję intencjonalnie ćwiczyć interwałowo. Przykładem takiego treningu jest tabata, biegi interwałowe, lub uprawianie większości sportów, które zawierają elementy treningu interwałowego np. piłka nożna czy koszykówka.
- Notatka z najważniejszych rzeczy, których się nauczyłem. Notowanie tego czego się nauczyłeś jest jedną z najlepszych rzeczy, które wspomaga zapamiętywanie tego czego się uczysz. Warto to robić nawet codziennie, jednak wystarczy, że raz w tygodniu zrobisz notatkę z najważniejszych rzeczy, które zapamiętałeś, żeby dostać punkt w tej konkurencji.
- Ćwiczenie mindfulness i medytacji. Zarówno medytacja jak i mindfulness to jedna z najzdrowszych rzeczy dla Twojego mózgu. Obie te rzeczy bardzo pozytywnie wpływają na wiele aspektów zdrowia i całościową jakość funkcjonowania, dlatego ten punkt pojawił się w naszej lidze. Oznacz tę czynność jako ukończoną jeśli chociaż raz w tygodniu intencjonalnie poświęciłeś się mindfulness lub medytacji.
- Czy ćwiczyłeś mobility / rozciąganie? - Ćwiczenia mobility oraz rozciąganie to niezwykle ważne elementy każdego treningu, które pomagają w utrzymaniu odpowiedniej elastyczności mięśni i stawów. Przez zapobieganie urazom oraz poprawę zakresu ruchu, mogą one znacznie zwiększyć Twoją wydolność oraz komfort podczas uprawiania innych form aktywności fizycznej. Jeżeli chociaż raz w tygodniu wykonałeś specjalne ćwiczenia rozciągające lub skupione na mobility, zaznacz ten punkt jako wykonany.
- Pomogłeś komuś? - Wspieranie innych, niesienie pomocy, to czynności, które nie tylko poprawiają funkcjonowanie społeczne, ale również mają pozytywny wpływ na nasze samopoczucie i zdrowie psychiczne. Pomaganie innym sprawia, że czujemy się potrzebni, co z kolei przekłada się na nasze poczucie własnej wartości. Zaznacz ten punkt, jeśli w danym tygodniu pomogłeś komuś, może to być zarówno drobna przysługa, jak i większa pomoc.
- Zimny prysznic / morsowanie - Zimne kąpiele, zwane morsowaniem, lub zimne prysznice mają szereg korzyści zdrowotnych - od poprawy krążenia krwi, przez zwiększenie odporności, po poprawę nastroju. Dlatego ten punkt znajduje się w naszej lidze. Jeżeli w ciągu tygodnia przynajmniej raz skorzystałeś z zimnej kąpieli lub prysznica, możesz zaznaczyć ten punkt jako wykonany.
- Zrobiłeś coś pierwszy raz? - Nowe doświadczenia, nauka nowych umiejętności lub próbowanie czegoś zupełnie nowego, to fantastyczny sposób na rozwój osobisty. Dlatego ten punkt jest obecny w naszej lidze. Zaznacz go, jeśli w danym tygodniu zdecydowałeś się na coś zupełnie nowego, czego wcześniej nie próbowałeś.
- Autorefleksja - Regularne zatrzymanie się na chwilę, aby zastanowić się nad swoim życiem, decyzjami, uczuciami i myślami, jest niesamowicie cenne. Autorefleksja może pomóc nam lepiej zrozumieć siebie, nasze motywy, a także identyfikować obszary, które chcielibyśmy poprawić. Dlatego ten punkt jest częścią naszej ligi. Zaznacz go, jeśli chociaż raz w tygodniu zatrzymałeś się, aby na spokojnie zastanowić się nad swoim życiem.
- Sauna / jacuzzi - Zarówno korzystanie z sauny, jak i jacuzzi, ma wiele korzyści dla zdrowia, takich jak relaksacja mięśni, poprawa krążenia, czy redukcja stresu. Właśnie dlatego ten punkt jest obecny w naszej lidze. Jeżeli w ciągu tygodnia przynajmniej raz skorzystałeś z sauny lub jacuzzi, możesz zaznaczyć ten punkt jako wykonany.
- Pominąłeś posiłek - Pomijanie posiłków może mieć korzyści dla zdrowia, takie jak poprawa wrażliwości na insulinę, spalanie tłuszczu czy nawet potencjalne wydłużenie życia. Jeżeli w ciągu tygodnia przynajmniej raz świadomie zdecydowałeś się pominąć posiłek, możesz zaznaczyć ten punkt jako wykonany."
Konkurencja 2 - Czynności codzienne
W tej konkurencji Twoim zadaniem jest oznaczyć, które z niekorzystnych czynności udało Ci się uniknąć w danym dniu lub które z korzystnych czynności udało Ci się zrealizować. Za każdy dzień, w którym uniknąłeś określonej czynności, otrzymujesz 1 punkt. Kluczowym elementem tej konkurencji jest codzienność - musisz być czujny i unikać negatywnych nawyków każdego dnia, aby zdobyć punkt. W przeciwieństwie do Konkurencji 1, w której wykonanie dobrej czynności raz na tydzień przynosi punkt, tutaj musisz być skuteczny każdego dnia.
Za uniknięcie każdej niekorzystnej czynności, która jest wyszczególniona w danym poziomie ligi Life Masters, każdy zawodnik może zdobyć 1 punkt na dzień. Na przykład, w 10. lidze w tej konkurencji jest 4 negatywne czynności do uniknięcia - można zatem zdobyć maksymalnie 4 punktów na dzień - co na tydzień (x7) daje 28 punktów do zdobycia. Tę konkurencję wygrywa ten zawodnik, który oznaczył uniknięcie większej liczby negatywnych czynności w danym tygodniu, zdobywając tym samym więcej punktów.
Oto omówienie wszystkich czynności w tej konkurencji:
- Nie piłeś alkoholu - Alkohol, pomimo że jest społecznie akceptowany, ma wiele negatywnych skutków dla zdrowia. Zaznacz tę czynność jako ukończoną, jeśli przez cały dzień nie spożywałeś żadnego alkoholu. Spożycie nawet niewielkiej ilości alkoholu w danym dniu powoduje utratę punktu w tej czynności.
- Nie spożywałeś słodyczy / słodzonych napojów - Wysoki poziom cukru w diecie może prowadzić do różnych problemów zdrowotnych. Słodycze, zwłaszcza te przemysłowe, są pełne cukru i sztucznych dodatków, które są szkodliwe dla zdrowia. Zaznacz tę czynność jako ukończoną, jeśli przez cały dzień nie spożywałeś żadnych słodyczy, ani nie piłeś żadnych napojów, które zawierały w swoim składzie cukier. Do grona tych napojów zaliczają się nie tylko napoje typu cola, mirinda czy pepsi, ale także napoje energetyczne, dosładzane soki, dosładzane piwa (alkoholowe lub bezalkoholowe) lub inne napoje, które w składzie mają dodany cukier.
- Nie korzystałeś z mediów społecznościowych dłużej niż X minut - Media społecznościowe mogą być powodem wielu problemów, takich jak nadmierne porównywanie się do innych, niska samoocena czy uzależnienie od internetu. Szczególnie niebezpiecznym mechanizmem (długofalowo), który wydziela w naszym mózgu najwięcej dopaminy jest przeglądanie losowych treści np. przesuwanie losowych filmów na tiktoku. Zaznacz tę czynność jako ukończoną, jeśli danego dnia nie korzystałeś z mediów społecznościowych (które generują losowe treści) dłużej niż X minut dziennie (ilość minut zależna jest od poziomu ligi).
- Nie paliłeś papierosów - Palenie papierosów to jeden z najgorszych nawyków, który ma szereg negatywnych skutków dla zdrowia. Jeśli przez cały dzień nie paliłeś, zaznacz tę czynność jako ukończoną.
- Nie spałeś krócej niż 6h - Zaznacz tę czynność jako unikniętą, jeśli spałeś co najmniej 6 godzin. W naszej lidze rozumiemy, jak ważny jest sen dla zdrowia, dlatego staramy się unikać niedoborów snu.
- Zjadłeś porcję warzyw lub owoców - codzienne jedzenie warzyw i owoców ma kluczowe znaczenie dla naszego zdrowia, bo w ten sposób dostarczamy do naszego organizmu niezbędne dla zdrowia witaminy, minerały i inne zdrowe substancje. Oznacz tę czynność jako zrealizowaną jeśli danego dnia zjadłeś co najmniej jedno całe warzywo lub owoc ewentualnie porcję warzyw lub owoców - jeśli są podane w innej formie np. w formie sałatki. Nie liczą się warzywa smażone na głębokim tłuszczu np. frytki.
- Unikanie zasiedzenia - przesiadywanie, zwłaszcza przed ekranem, może prowadzić do szeregu problemów zdrowotnych, od nadwagi po problemy z kręgosłupem. Zaznacz tę czynność jako ukończoną, jeśli w danym dniu nie miałeś dłuższego niż 1.5h lub 1h (w zależności od poziomu ligi). Przykładowo, jeśli masz siedzącą pracę przez 8 godzin, to spokojnie możesz dalej siedzieć większość tego czasu, najważniejsze jest jednak zrobienie przerwy na drobny rozruch czy rozciąganie nie rzadziej niż co godzinę lub półtorej.
- Spędziłeś czas na zewnątrz - spędzanie czasu na zewnątrz pomieszczeń, zwłaszcza w naturze jest bardzo korzystne dla naszego zdrowia. Codzienne wyjście choćby na krótki spacer nawet w brzydką pogodę pozytywnie wpływa na nasze poczucie szczęścia - dlatego w naszej lidze dbamy o to, żeby całego dnia nie spędzać wewnątrz pomieszczeń. Przyznaj sobie punkt za uniknięcie tej czynności jeśli co najmniej X minut spędziłeś na zewnątrz (ilość minut zależy od poziomu ligi). Nie licz czasu spędzonego w samochodzie.
Konkurencja 3 - oznaczanie postępów
W tej konkurencji nasza aplikacja sama wykrywa czy danego dnia oznaczyłeś na bieżąco swoje postępy czy nie. Codziennie możesz dostać jeden punkt za to, że aktywnie grasz w lidze. Warto wykazywać codzienną aktywność w aplikacji Life Masters, bo dzięki codziennym oznaczeniom trzymasz rękę na pulsie, dostarczasz sobie natychmiastową nagrodę za robienie korzystnych czynności lub unikanie niekorzystnych - a to silnie wpływa na Twoją motywację.
W tej konkurencji możesz dostać maksymalnie 7 punktów.
Konkurencja 4 - codzienna nauka
W lidze Life Masters stawiamy na ciągłą edukację przez całe życie. Wierzymy, że ciągłe czytanie książek, słuchanie audiobooków, przerabianie kursów online czy nawet oglądanie edukacyjnych treści na youtube, to najlepszy sposób na rozwój. Dlatego w tej konkurencji oznaczasz czy danego dnia poświęciłeś przynajmniej X minut na naukę (ilość minut zależy od poziomu ligi). Jednak w tej czynności nie uwzględniamy tradycyjnej edukacji typu zajęcia w szkole czy na studiach - z takiej edukacji oczywiście też warto korzystać, jednak w naszej lidze mierzymy dodatkowe poszerzanie swoich horyzontów.
W tej konkurencji możesz zdobyć 1 punkt dziennie - maksymalnie 7 punktów tygodniowo.
W tej konkurencji zmierzysz się z przeciwnikiem na podstawie kilku istotnych wskaźników związanych ze zdrowiem, które warto ćwiczyć. Potencjalnych wskaźników zdrowotnych, o które warto dbać na pewno jest więcej, jednak wybraliśmy tylko te, w których rzeczywiście warto bić swoje personalne rekordy, bo mają bezpośredni związek z Twoim zdrowiem, długowiecznością i sprawnością fizyczną.
Wszystkich parametrów, które mierzymy w tej konkurencji nie musisz mierzyć co tydzień. Wystarczy, że raz dokonasz pomiaru np. Zmierzysz maksymalny czas utrzymania się na drążku i ten rekord możesz wykorzystywać przez pół roku. Po upływie tego czasu koniecznie zmierz swój czas jeszcze raz. Oczywiście swoje rekordy możesz poprawiać tak często jak chcesz, nawet co tydzień. Przykładowo jeśli w danym tygodniu Twój rekord w ćwiczeniu "deska" wyniósł 120 sekund, a tydzień później poprawiłeś ten rekord i wytrzymałeś już 140 sekund, to od tej pory wpisuj ten wyższy wynik dopóki go znowu nie pobijesz lub dopóki nie minie 6 miesięcy.
O wygranej w tej konkurencji decyduje porównanie wszystkich osobistych rekordów z Twoim przeciwnikiem. Za każdy ten rekord możesz zdobyć jeden punkt jeśli masz lepszy wynik niż przeciwnik. Tę konkurencję wygrywa osoba, która ma więcej punktów.
Oto lista parametrów w których możesz bić rekordy w naszej lidze:
Konkurencja 5 - osobiste rekordy
- Rekordowy czas ćwiczenia "Deska" w sekundach - deska to jedno z ćwiczeń, które świetnie wzmacnia większość mięśni Twojego ciała, dlatego warto regularnie je wykonywać. Im dłużej potrafisz wytrzymać w tym ćwiczeniu tym silniejszy jesteś. Dla wyrównania szans używamy przelicznika 1.7 dla kobiet. Tzn. jeśli jesteś kobietą, zmierz jak długo jesteś w stanie maksymalnie wytrzymać w pozycji "deski", a następnie liczbę sekund pomnóż razy 1.7, wynik zaokrąglij do pełnych sekund i dopiero tą liczbę wpisz jako swój osobisty rekord.
- Rekordowy czas wiszenia na drążku w sekundach - Wiszenie na drążku jest doskonałym ćwiczeniem na mięśnie górnej części ciała, a także na wytrzymałość. Im dłużej potrafisz wisieć na drążku, tym lepszą masz siłę chwytu - a ten wskaźnik według wielu badań jest mocno skorelowany z długowiecznością, dlatego zdecydowanie warto go ćwiczyć. Dla równości szans między płciami, dla kobiet stosujemy przelicznik 1.8. To oznacza, że jeżeli jesteś kobietą, zmierz swój maksymalny czas wiszenia na drążku, a następnie liczbę sekund pomnóż razy 1.8. Zaokrąglij wynik do pełnych sekund i wpisz jako swój osobisty rekord.
- Rekordowa ilość pompek w minutę - Pompki to ćwiczenie angażujące wiele grup mięśni, przede wszystkim klatkę piersiową, tricepsy i mięśnie brzucha. To ile pompek jesteś w stanie wykonać w ciągu minuty mówi nam o Twojej sile górnej części ciała oraz wytrzymałości. Tutaj przelicznik dla kobiet dla wyrównania szans wynosi 2.5. Tzn. jeśli jesteś kobietą sprawdź ile pompek jesteś w stanie zrobić w minutę, a następnie pomnóż ten wynik razy 2.5, zaokrąglij do pełnej wartości i dopiero tę liczbę wprowadź w aplikacji Life Masters.
- Rekordowa ilość podciągnięć w minutę - Podciąganie to doskonałe ćwiczenie na siłę i wytrzymałość górnej części ciała. Ilość podciągnięć, które jesteś w stanie zrobić w ciągu minuty, mówi nam o Twojej sile i wytrzymałości. Podobnie jak w przypadku pompek, dla kobiet stosujemy przelicznik 2.5.
- Rekordowa ilość "Padnij powstań" w minutę - To ćwiczenie sprawdza wydolność Twojego organizmu. Wykonujemy je zaczynając od pozycji stojącej. Następnie przechodzimy do pozycji jak do robienia pompki, po czym szybko wstajemy, robimy wyskok (nogi muszą się oderwać od podłoża), klaszczemy w ręce nad głową i wracamy do pozycji wyjściowej. Im więcej powtórzeń zrobisz w ciągu minuty tym wyższa jest wydolność Twojego organizmu.
- VO2 Max - to maksymalna ilość tlenu, którą twoje ciało jest w stanie zużyć podczas maksymalnego wysiłku. Jest to kluczowy wskaźnik kondycji fizycznej i zdrowia serca. Możesz go zmierzyć przy pomocy smartwatchy czy pulsometrów, które oferują tę funkcję. Im wyższa wartość VO2 Max, tym lepsza jest Twoja kondycja fizyczna i zdrowie serca.
Bycie w ruchu jest bardzo ważne dla naszego zdrowia, a jednym ze sposobów na mierzenie tego jak dużo się ruszasz w ciągu tygodnia jest monitorowanie liczby kroków. W tym celu konieczne będzie posiadanie urządzenia, które ma funkcje mierzenia kroków - np. smartwatcha, smart opaski, czy choćby krokomierza - koszt nowego urządzenia zaczyna się od kilkudziesięciu złotych. Nawet większość smartphonów ma funkcję mierzenia kroków jeśli tylko zainstalujesz odpowiednią aplikację - jednak w związku z tym, że nie zawsze masz telefon przy sobie, zwłaszcza uprawiając sport, polecamy mierzyć kroki innym urządzeniem.
W tej konkurencji pod koniec tygodnia (w niedzielę przed snem lub najpóźniej w poniedziałek przed północą) zerknij w statystyki swojego urządzenia do mierzenia kroków i zapisz ile kroków w sumie zrobiłeś w ubiegłym tygodniu (między poniedziałkiem a niedzielą). Tę konkurencję wygrywa osoba, która zrobiła więcej kroków w danym tygodniu.
Konkurencja 6 - tygodniowa liczba kroków
6# Tabela główna i rankingi konkurencji
Na podstawie wyników meczu powstaje ranking zawodników w tabeli głównej. Pozycja w tej tabeli zależy w pierwszej kolejności od ilości zdobytych punktów, a w przypadku remisu w dalszej kolejności od ilości wygranych konkurencji.
W przypadku gdy zawodnik dołączy do ligi w trakcie trwania sezonu (można dołączyć w dowolnym momencie), dla wyrównania szans dostanie połowę punktów, które mógł zdobyć we wcześniejszych tygodniach, które go ominęły w danym sezonie.
Oprócz tego każda konkurencja zawiera indywidualny ranking zawodników na podstawie ilości zwycięstw w danej konkurencji.
Wisienką na torcie Ligi Life Masters jest możliwość równoczesnego udziału w lidze drużynowej. Liga drużynowa składa się z dokładnie takich samych konkurencji jak liga indywidualna, jednak tutaj rywalizujesz już całą drużyną, a nie indywidualnym wynikiem.
Maksymalna ilość zawodników w drużynie to 5 osób, a minimalna ilość zawodników w drużynie to 3 osoby.
Żeby grać w lidze drużynowej wystarczy stworzyć drużynę i dodać zawodników (lub po prostu zaakceptować zaproszenie do drużyny). Nie wymagane jest dodatkowe zaznaczanie żadnych innych postępów. Przenosimy wyniki zawodników z indywidualnej ligi Life Masters do ligi drużynowej.
W lidze drużynowej o wygranej decydują następujące zasady:
W każdej konkurencji zamiast indywidualnego wyniku liczy się suma punktów 3 zawodników, którzy osiągnęli w tej konkurencji najwyższy wynik. Przykładowo jeśli w konkurencji nr 1 w drużynie A, zawodnicy mieli następujące wyniki:
Zawodnik 1 - 2 punkty
Zawodnik 2 - 5 punktów
Zawodnik 3 - 5 punktów
Zawodnik 4 - 3 punkty
Zawodnik 5 - 4 punkt
To w pierwszej kolejności system automatycznie wybiera 3 zawodników z największą ilością punktów, czyli w tym przypadku zawodnika 2,3 i 5. A następnie sumuje te punkty - w tym przypadku w tej konkurencji wynik drużyny wyniesie (5+5+4) 14 punktów. Tę konkurencję wygrywa drużyna, która zdobyła w ten sposób więcej punktów.
Tak samo jest z kolejnymi konkurencjami, z tym, że w każdej konkurencji mogą być wybrani różni zawodnicy. Przykładowo wynik zawodnika 1 nie liczył się do sumy punktów w konkurencji 1, ale może już liczyć się do sumy punktów w innych konkurencjach jeśli jego wynik znajdzie się w pierwszej trójce najlepszych wyników w jego drużynie.
W przypadku konkurencji nr 5 (osobistych rekordów), w danym rekordzie liczy się sumaryczny wynik 3 najlepszych zawodników z drużyny. Przykładowo dodajemy sumę VO2 Max 3 zawodników, który ten wynik mają najwyższy i porównujemy tę sumę z sumą drużyny przeciwnej. Ta drużyna, która ma lepszy wynik dostaje punkt w tej konkurencji. Podobnie robimy z kolejnymi rekordami i sprawdzamy, która drużyna zdobyła w tej konkurencji więcej punktów.
W przypadku konkurencji nr 6 (Liczenie kroków) o wyniku drużyny decyduje suma kroków z danego tygodnia 3 zawodników z największą ilością kroków. Wygrywa ta drużyna, która ma wyższą sumę kroków w danym tygodniu.
7# Liga drużynowa